Георги Свиленски: Без одобрението на „главния социолог” на държавата – Борисов, не може да бъде приет нито един закон
БСП подкрепя въвеждането на 6-месечни винетки
„ПГ на БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ ще подкрепи предложението да бъдат въведени 6-месечни винетки”. Това заяви в пленарна зала народният представител от ПГ на БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Георги Свиленски. Той се обърна към депутатите от Реформаторския блок с думите: „Когато правите предложения, които касаят по-голяма част от българските граждани и те са справедливи, ние няма как да не ги подкрепим, за разлика от други предложения, които разделят обществото ни“.
По повод обвиненията, че няма направено социологическо допитване за нуждата от такива винетки, социалистът заяви, че за съжаление, у нас то няма абсолютно никаква тежест, защото за всички е ясно, че е важна моментната позиция на „главния социолог” на държавата – премиерът Бойко Борисов. Депутатът от левицата подчерта, че без съгласието на министър-председателя за даден законопроект, няма да има значение общественото мнение и социологията.
„С направеното повишаване цената на винетката и въвеждането на тол-таксите, България ще стане една от малкото държави, в която ще се заплащат и винетна и тол-такса”, обясни Георги Свиленски. Той поясни, че гражданите ще плащат за преминаване по магистрали, както и по второкласна, третокласна и четвъртокласна пътна мрежа.
Във връзка със законопроекта на народни представители от ГЕРБ относно закриването на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти”, социалистът попита вносителите: „Кога сте искрени – в мотивите, които предлагате за закриването на тази компания, или това, което каза министър-председателят, че закрива агенция, уволнява двама или трима директори, заради това, че АМ „Хемус” е оскъпена с 200 млн. лв.?”.
Свиленски зададе въпрос: дали, когато преди 3 години първият кабинет „Борисов” е повишил скоростта на магистралите от 130 на 140 км, това е направено, за да се строят с по 200 – 300 млн. лв. по-скъпи магистрали, а днес – премиерът да може да отменя обществените поръчки за тях и скоростта по новопроектирания участък на АМ „Хемус” да стане 120 км. „Тази компания и директорите й ли са единствените виновни за отмяната на обществената поръчка за АМ „Хемус”?”, попита Георги Свиленски от парламентарната трибуна.