Миков пита Московски: Защо правителството работи за унищожаването на Северозапада?
Дори и да има стратегия за Северозапада, тя не е за неговото развитие, а за обявяването му за резерват, смята Филип Попов
„Румъния предвижда финансиране на линията Крайова – Калафат. В същото време политиката на българското правителство е насочена към унищожаване на Северозападна България - министър Павлова спира скоростния път, министър Московски спира модернизацията на ЖП линията Медковец – Видин”. Това заяви председателят на НС на БСП Михаил Миков от парламентарната трибуна по време на питането си към транспортния министър Ивайло Московски. По думите му е очевидно, че българското правителство работи за развитие на коридор номер 10, не на коридор номер 4. Според него картината в Северозапада все повече се доближава до Америка и Дивия запад от 19 век.
Михаил Миков заяви, че е трябвало да се заделят пари за линията Видин – Медковец и да започне да се работи по нея. Той подчерта обаче, че министър Московски не е преценил, че има каквато и да е необходимост да се отделят средства за нея. „Как да има ЖП транспорт и да е рентабилно пътуването с него, като няма ЖП линия и модерни условия за ЖП транспорт? Как Солун да се свърже с Европа?”, попита лидерът на левицата и подчерта, че сега превозвачите влизат в Европа на „Капитан Андреево”, на „Калотина” излизат от Европа и на „Нови Сад” отново да влизат в Европа.
„Не се работи за българския интерес, а за насочване на ЖП транспорта по коридор номер 10. От „Дунав мост” може да се лови риба”, категоричен бе Михаил Миков.
Попов пита Московски: Защо отказахте строителството на ЖП линията Видин – Медковец?
„Какви са мотивите за отказа през настоящия програмен период от строителството на скоростната ЖП линия Видин – Медковец?” Това заяви от парламентарната трибуна депутатът от левицата Филип Попов. Народният представител заяви, че модернизацията на ЖП линията София – Видин е от изключителна важност не само за България и региона, а и за цяла Европа, особено след изграждането на „Дунав мост” при град Видин. Той обясни, че „Железопътна инфраструктура” вече е инвестирала над 10 млн. лв. публични средства чрез възлагане на обществени поръчки за актуализация, деен проект и подготовка на строителството на ЖП участъка Видин – Медковец. Попов подчерта, че въпреки това този проект вече е спрян. Той заяви, че освен че е спрян пътят София – Видин, е спряна и митницата във Видин.
Филип Попов подчерта, че дори и да има стратегия за Северозапада, тя не е за неговото развитие, а за обявяването му за резерват, показващ достиженията на унищожителната политика на управляващите спрямо този регион. „И Северозападът е част от България”, категоричен бе Попов.