Явор Гечев: Управляващите да кажат дали на полета на Бистришките тигри е имало оперативно интересни лица

Авг 24, 2012 Новини БСП 0 866

Държавните институции се ползват като феодално царство на един самозабравил се псевдо-лидер на държавата, заяви на пресконференция членът на ИБ на НС на БСП Явор Гечев по повод на скандала с правителствения самолет

Държавните институции се ползват като феодално царство на един самозабравил се псевдо-лидер на държавата, заяви на пресконференция членът на ИБ на НС на БСП Явор Гечев по повод на скандала с правителствения самолет. Гечев информира медиите, че е изпратил три писма, за да бъде изяснен случаят. Първото писмо е до президента на Българския футболен съюз, с което се изискват картотеките за последните пет години на оборите „Витоша"-Бистрица и на „Чавдар"-Етрополе. Второто писмо е до директора на Авиоотряд 28 Пенчо Пенчев, с което се иска пълен списък на всички хора, които са летели с полета на „Бистришките тигри". „Това не е маршрутно такси или автостоп. Има засилени мерки по летищата и не може просто така да се влезе", коментира Явор Гечев. Третото писмо, което той е изпратил, е до програмния директор на Канал 3 Сашо Диков с молба да бъде предоставен записът на „титаничния мач", който телевизията излъчи.

Явор Гечев настоя управляващите да отговорят дали с въпросния полет са летели само футболисти и имало ли е в самолета оперативно интересни лица. „Има ли хора, които са усвоявали по странни начини европейски средства и дали ритането на футбол не подпомага това. Има ли в полета и при тренировките хора, които са държавни и общински служители", попита още членът на ИБ на НС на БСП. Той настоява управляващите да отговорят дали е имало представител на държавата в самолета, за да има право Авиоотряд 28 да лети. Явор Гечев напомни, че Жак Ширак е бил осъден за злоупотреба с власт при подобен случай. Гечев призова българската прокуратура да се самосезира - „да каже дали ние сме по- глупави от Франция".

„Основният нарушител е Бойко Борисов", категоричен беше депутатът от ПГКБ Димчо Михалевски. Той се позова на актуализирания Правилник на Авиоотряд 28, който самият Борисов е приел. Според Михалевски  по никакъв начин твърдението, че всеки може да наеме Авиоотряд 28 не е валидно. „Становището на Пенчо Пенчев, че едва ли не Авиоотряд 28 е като маршрутно такси и той не знае кого вози, е несъстоятелно", добави депутатът. Той изтъкна, че полетът на „Бистришките тигри" е можело да бъде платен единствено чрез бюджета на първостепенен разпоредител с държавни средства. „Възниква въпросът - ако наистина полетът е платен от Емил Димитров като председател на клуба „Етрополе", как е станало това. Очевидно управляващите не могат да намерят отговор и на въпроса защо полетът е ползван за два отбора, които по никакъв начин не могат да бъдат приравнени към националните отбори", каза още Михалевски. Той подчерта, че ако управляващите се опитват да приравнят пътуването на „Бистришките тигри" към полетите със специално предназначение, това означава, че те не просто са летели за свое удоволствие, за да си направят едно мачле във Варна, а се налага да се прилагат и специални мерки за сигурност. „Премиерът употребява Авиоотряд 28 като бащиния. Очевидно това е дълбок израз на разбирането му за държавното управление. Само нашата фантазия може да разкрие как той борави и с другите активи на българската държава", коментира депутатът. „С тези безобразия ГЕРБ и Бойко Борисов се излагат пред целия български народ", заяви председателят на Съвета на НС на БСП по енергетика и енергийни ресурси Явор Куюмджиев.

Помолен да коментира изказване на Бойко Борисов за строежа на АМ Струма, Димчо Михалевски призова премиера да не се заиграва с темата за качеството на магистралите, защото тепърва ще се види какво е качеството на магистралите, които той строи. „Към днешна дата сравнението между това, което е направило сегашното и предишното правителство, не е в полза на Борисов", изтъкна депутатът. Той  напомни, че предишното правителство рехабилитира над една трета от цялата републиканска пътна мрежа, което са над 6840 километра. Към днешна дата, ГЕРБ не са достигнали още 1200 километра. На фона на хвалбите на управляващите, че магистралите, които строят имат акт 16, Михалевски подчерта, че не са нанесени геодезичните коти.