Жельо Бойчев: „Паркинги и гаражи” са черната дупка на София

Авг 23, 2012 Новини БСП 0 1109

Общинските съветници от БСП се обявиха против необоснованото вдигане на цената за Синята зона в столицата   Секторът, където ГЕРБ търпи пълен провал, е транспортът в София

Общинските съветници от БСП се обявиха против необоснованото вдигане на цената за Синята зона в столицата

 

Секторът, където ГЕРБ търпи пълен провал, е транспортът в София. За пореден път сме свидетели на хаос и напрежение в столицата. Това заяви общинският съветник от групата на БСП в СОС Жельо Бойчев на пресконференция по повод проблема със Синята зона в София. Бойчев напомни, че само преди година при подобен скандал със зонирането си отиде един зам.-кмет. Заради настоящия хаос социалистите настояват да бъде освободен председателят на Комисията по транспорт и транспортна инфраструктура в Столична община Радослав Тошев.

Жельо Бойчев изтъкна, че общинските съветници от БСП са внесли искане за свикване на извънредно заседание на СОС следващия четвъртък. Социалистите предлагат да се отменят измененията в Наредбата за организация и движението на територията на Столична община. Бойчев обясни, че с въвеждането на стикери за живеещите в зоните за платено паркиране и с увеличаването на цената в Синята зона управляващите единствено се опитват да запълнят огромната дупка, наречена столичен градски транспорт. „Ако има черна дупка в София, това е „Паркинги и гаражи"", категоричен беше общинският съветник. Той отбеляза, че за 15 години, откакто съществуват „Паркинги и гаражи", не е изградено нито едно паркомясто. Социалистите ще настояват още до три месеца кметът да внесе доклад с изменения в наредбата, който да е съгласуван с всички заинтересовани страни.

Общинските съветници от БСП се обявиха против вдигането на цената за Синя зона на 2лв. и подчертаха, че ГЕРБ са гласували за оскъпяването. Георги Свиленски аргументира позицията на левицата, като обясни, че липсва анализ, който да доказва, че Синята зона е натоварена над 80% и е необходима корекция на цената. Не ясно и защо увеличението трябва да е 2лв. „ГЕРБ, гледайки в небето, решиха, че цената трябва да е 2лв., а стикерите да станат 150лв. и 450лв", отбеляза Свиленски. Той настоя управляващите ясно да кажат къде отиват парите от Синята зона. Общинският съветник обясни, че увеличаването на цената не е единственото решение за намаляване на трафика в столицата. Свиленски даде пример със спазването на престоя от 2 часа в Синя зона и със създаване на условия за използване на обходни маршрути, така че да не се минава през центъра на града. Георги Свиленски обърна внимание на идеята да се създаде комисия към Центъра за градска мобилност, която да  се занимава с проблема на живущите в центъра. „Няма как една комисия, която не е сформирана от СОС, да се произнася за това кой има право и кой не да има стикер", категоричен беше общинският съветник. „Който заблуждава гражданите, че с решение на комисията ще им реши проблемът, лъже брутално, за да спрат протестите", каза още Свиленски. Той изтъкна още, че режимът за издаване на стикери за паркоместа за хора с увреждания затруднява гражданите. Проблем според него има и с табелите в града, които вече няма да са в правомощията на СОС, а именно те са едно от кранчетата за източване на дружеството.

„Работата на Центъра за градска мобилност онагледява пълната управленска немощ на мнозинството", коментира Росен Малинов. Социалистите отбелязаха, че в одитния доклад на Центъра за градска мобилност за 2011г. се констатират сериозни пропуски и нарушения във финансово-счетоводната дейност на дружеството - задлъжнялост, сигнали за корупция, съмнения за нецелесъобразно изразходване на средства. Наред с това новото ръководство на Центъра за градска мобилност има отказ от Търговския регистър да бъде регистрирано. „Към момента няма легитимно ръководство", отбеляза Жельо Бойчев. Общинските съветници от БСП настояха да се извърши вътрешна проверка - за да знаят софиянци къде отиват парите им.

По отношение на метрото, Росен Малинов обърна внимание на проблема с т.нар. довеждащ транспорт, за който вече пета година липсва схема. Малинов обясни, че не са създадени условия метрото да се ползва от повече хора и така да се облекчи трафикът и придвижването на хората. Съветникът даде пример с Люлин, където едва 40% от гражданите могат да ползват метрото. Борис Цветков коментира, че вместо да се дават 60 000лв. за откриване на новата линия, можеше да се направят листовки и гражданите да бъдат информирани - кои линии се спират или променят заради пускането на новата линия на метрото, какви са възможностите за комбинирано пътуване. Цветков напомни, че на предишното откриване на цариградския комплекс дойде Херман Ван Ромпой, но и до днес няма място за велосипеди, паркингът е 80% празен, а достъпът до метростанцията е затруднен.  Освен това на откритите досега отсечки има видими гафове. Цветков даде пример с нагънатия асфалт на Ломско шосе, което хората наричат Ломско море. Има и паднала плоча от облицовката на станцията на Г.М. Димитров.  „Надяваме се под земята всичко да е изпълнено с качествени материали и точно. Там не можем да видим гафовете", добави Борис Цветков.