Министърът на транспорта Петър Мутафчиев посети жп гарата в Плевен, за да се убеди лично докъде са стигнали ремонтните дейности

Мар 06, 2009 Новини БСП 0 1281

Всички проекти, започнати през 2008 г

Всички проекти, започнати през 2008 г., ще бъдат завършени тази година

 

В рамките на започналите обиколки из страната на представители на БСП, министри и зам.-министри министърът на транспорта Петър Мутафчиев посети жп гарата в Плевен, за да се убеди лично докъде са стигнали ремонтните дейности. Извършен е до този момент цялостен ремонт на покрива и е сменена дограмата. Започва ремонтът на помещенията на жп гарата, като ще има обособено помещение за инвалиди и майки и деца. До края на декември ще бъдат ремонтирани козирката на жп-гарата и перонът.

Работи се и върху проекта Горна Оряховица-Мездра. Министърът изрази надежда, че до септември тази година проектът да бъде представен в Европейската комисия, откъдето ще бъдат получени сериозни финансови средства за реализацията му.

По думите на Мутафчиев в края на март ще бъде открит фериботният комплекс Никопол-Търну Мъгуреле. Министерският съвет ще прехвърли собствеността на ферибота на Министерството на транспорта, което ще даде възможност пристанището в Русе и служителите му да започнат работа на ферибота.

Министърът каза още, че в момента се работи по проекти за рехабилитация на 79 км пътища в област Плевен. Работи се и по проектиране на пътища в Плевенска област. Мутафчиев допълни, че всички проекти, започнати през 2008 г., ще бъдат завършени тази година. Предстои и ремонт на прелеза на гара Гулянци, който ще бъде с каучукови настилки. Петър Мутафчиев каза още, че се надява тази година да започне и ремонтът на гара Червен бряг.

Министърът посочи, че предстои, собствеността на бившето депо в Червен бряг да бъде прехвърлена на Железопътна инфраструктура. Освен това ще бъде прехвърлена и собствеността на бивши общежития на БДЖ, уточни Мутафчиев. Той каза, че вече някои от хората имат настанителни заповеди в това общежитие, тъй като земята, където се намира общежитието е тяхна и те трябва да бъдат обезщетени.

Сигурността на пътниците не се измерва за един или два месеца, а е процес, който стои постоянно на вниманието на Железопътна инфраструктура, каза още министърът. Той подчерта, че транспортната система е първата, която се повлиява от финансовата криза, но тя е и първата, която трябва да има готовност за излезе от кризата, след промяна на икономическата ситуация. Мутафчиев изрази надежда, че в антикризисната програма, която е приело правителството, няма да има сериозни социални сътресения в БДЖ