Управляващите да проверят връзките на идеолозите на герберизма с Хохегер

ГЕРБ да разследват хонорарите на Цветан Цветанов   Колкото и да ровите, когото и да злепоставяте от опозицията, в частност от социалистическата партия, няма да намерите универсално извинение за вашето управление и провали

ГЕРБ да разследват хонорарите на Цветан Цветанов

 

Колкото и да ровите, когото и да злепоставяте от опозицията, в частност от социалистическата партия, няма да намерите универсално извинение за вашето управление и провали. С тези думи зам.-председателят на ПГКБ Ангел Найденов се обърна към мнозинството в парламента. Той определи създаването на временна анкетна комисия по случая „Хохегер" като поредната наказателна операция срещу лидера на най- голямата опозиционна партия БСП. Според Найденов управляващите се опитват да отклонят вниманието от неудобни за тях въпроси като - отстраняването на министри заради провалените им ресори, темата за картела и за цената на горивата, темата за лекарствата, някои от които поскъпнаха с 400% или поскъпването на храните с над 20% в дните до християнския празник Великден. Според депутата от левицата мнозинството се опитва да отклони вниманието от опоскания резерв и от посегателството към Сребърния фонд. Найденов изтъкна, че се създава комисия за 1 милион на фона на раздадените повече от 120 милиона лева бонуси. Зам.-председателят на ПГКБ попита управляващите защо не създадат анкетна комисия за хонорарите на Цветан Цветанов от фондацията „Ханс Зайдел" или пък за щетите по образа на България от битките на Цветанов със съдебната система, или за провала с Шенген. „Не мислите ли че напускате терена на политиката и навлизате на нивото на махленските замятки и дребни интриги? Поведението ви, ако не гняв, поражда само ирония и това е жалко", обърна се Найденов към управляващите. Той настоя комисията „Хохегер" да бъде на паритетен принцип и да се занимае с дейността на представителите на Хохегер в България. „Разбираме, че това са експерти на ГЕРБ - това много дразни министър-председателя", отбеляза депутатът от левицата. Найденов настоя да се установи дали има връзка с лицата, създали предизборния слоган на ГЕРБ и спечелили 3 милиона лева. „Те вероятно са участници и във всички онези 17 милиона, които са изразходвани по рекламнaтa кампания за туризма в България", добави Ангел Найденов.

 

 

 

 

ИЗКАЗВАНЕ  

на зам.-председателя на ПГКБ Ангел Найденов

 

 

Уважаеми дами и господа народни представители,  

И аз, и моите колеги от ПГКБ нямаме друго определение за създаването на тази анкетна комисия, освен като наказателна операция. Поредната наказателна операция, която предприемате срещу представители на опозицията - в случая срещу лидера на най- голямата опозиционна парламентарна група и на опозиционна политическа партия, каквато в случая е БСП. Достатъчно е човек да прочете мотивите, да види текста - за това, че ще се изясняват обстоятелствата за средства предоставени на PR агенция на лице близко до Сергей Станишев - за да се разсее димната завеса около истинските намерения около създаването на тази анкетна комисия.

Всъщност, уважаеми господа народни представители, това е един пореден опит, да се тласнат любопитството и вниманието на медиите и на хората в посока различна от ГЕРБ и от политиката, която следва ГЕРБ. Разбира се, че днес е много по- безопасно, много по- безобидно да говорите за подобна анкетна комисия, да се занимавате със австрийски лобистки фирми, с дейността на български представители, отколкото да коментирате примерно вчерашните уволнения и оставки на министри и съответно провалите в секторите, за които те отговарят - сектори изключително важни за хората и за обществото.

Очевидно е и аз тук едва ли ще сбъркам ако кажа, че до изборите на следващата година подобни случаи на ползване на кризисен PR ще бъдат все по- чести, защото кризисният PR се превръща в основен инструмент за вашето политическо оцеляване.

Какво ви плаши днес например, заради което правите тези размествания и налагате темата за анкетната комисия? Направете например за темата свързана с горивата и цените на горивата. 35 стотинки увеличение от Нова година до сега на горивата в България. Естествено че не може да бъде тема, която да привлича вниманието ви да коментирате. Протестите на хората, които и днес се провеждат също ви плашат. Очевидно че ще търсите други теми. Темата за картела и неспособността ви да предприемете нищо в рамките на три години са един достатъчен аргумент да търсите панически друга тема. Или темата за лекарствата. Увеличение от 40 до 400% е увеличение, което плаши всеки един управляващ и панически бяга от това да му се потърси отговорност и необходимостта да дава отговори по тази тема. Или увеличението на цените на храните над 20% в дните до християнския празник Великден е тема, която не ви е удобна? Основни хранителни продукти или да кажем темата за фискалния резерв - 2 милиарда увеличихте дълга, 4 милиарда изядохте от фискалния резерв. Сега посягате към Сребърния фонд. Хората ви казват, ваши експерти, ваши представители - стойте на една ръка разстояние от Сребърния фонд. Вие не просто не стоите на една ръка, вие вече го опипвате Сребърния фонд. Вие няма да искате това да бъдат теми в Народното събрание.

Темата за бонусите - 120 милиона и не желаете да направите анкетна комисия, за да стане ясно кой и как ги получи тези 120 милиона. Те сигурно са и много повече от 120 милиона, но с докладната на вътрешния министър бързате да създадете анкетна комисия за 1 милион. А извинявайте, защо не създадете анкетна комисия например за хонорарите на същия този вътрешен министър да кажем от фондацията „Ханс Зайдел". Защо не създадем анкетна комисия за щетите по образа на България от битките му със съдебната система. Ние впрочем сме склонни да обмислим създаването на една подобна опозиционна парламентарна комисия. Или да кажем защо не създадем анкетна комисия, за да видим какъв е бил приносът му за „успехът Шенген" на вътрешния министър или на министри от сегашното правителство?

Уважаеми дами и господа, колко анкетни комисии за управлението и министрите на Сергей Станишев трябва да създадем или искате да създадем? Нали започнахте с такава анкетна комисия, която да се занимава с всички договори от времето на Тройната коалиция. Колкото и да ровите, когото и да злепоставяте от опозицията, в частност от социалистическата партия, няма да намерите универсално извинение за вашето управление и за провалите в политиката, която следвате. Можете да намерите всякакви обяснения, но извинения не можете да намерите. Например обяснението за плажа в Катар. Икономиката - провалена, инвестициите - в пъти по- малко, доходите - замразени, фалират малки и средни предприятия - плажът в Катар бил виновен. Ето това е, което ви плаши и до което не искате да стигнете.

Уважаеми дами и господа от мнозинството, не се ли чувствате неловко - обръщам се и към вносителите на предложението за създаването на тази анкетна комисия? Да оставим настрана, че това не е мъжкарско поведение. Да оставим настрана и онзи, извинявайте, инфантилен възторг и ентусиазъм, с който една група тенори от мнозинството подеха инициативата за създаването на тази анкетна комисия, но не мислите ли че напускате терена на политиката и навлизате на нивото на махленските замятки и дребни интриги? Виждам срещу мен един иначе почтен човек, като господин Главчев, който е начело на тази инициатива. Не ви ли горчи във устата това, което правите, от тази поръчка да сътворите българска следва в един австрийски скандал?

Уважаеми дами и господа, създавате прецедент не само в двайсет годишната история на парламентаризма от ‘89 година насам. Създавате прецедент в цялата история на българския парламентаризъм, създавайки една подобна анкетна комисия. Аз тук няма да използвам аргумента, че този прецедент може да стигне и до вас. Творите прецедент в историята на българския парламентаризъм. А това, което правите днес, е неуместно, недопустимо. Колко пъти ще се занимавате със Сергей Станишев, създавайки различни анкетни комисии? И защо сте решили, че Сергей Станишев или Моника Йосифова имат какво да крият по тази тема, свързана със средствата, договора и съответно рекламната кампания? Толкова ли е къса паметта на всички, че не помнят ситуацията в рамките преди приемането на България в ЕС? И мислите ли, че тази кампания, рекламни стратегии, включително и по отношение на образа на България с правителството на Сергей Станишев. Колко усилия бяха положени- търсете ето тези резултати. За да стигнем до датата 1 януари 2007 година. И това не е само и единствено заслуга на хората, които са работели в правителството на Тройната коалиция или на правителството на Сергей Станишев. Вие се опитвате да омаловажите, да обезцените усилията и на правителства, на хора полагали усилия, жертви, изстрадали приемането на България в ЕС.

Аз за пореден път ще попитам защо не впрегнете тези усилия, които хабите по подобни инициативи, за анкетни комисии например в нещо по- необходимо и очаквано от хората - споменах вече - как да привлечете инвестиции; как да компенсирате онези 10 пъти по- малко инвестиции, които постъпват в България. Защо не впрегнете тези усилия например в усилия за съживяване на икономиката? Защо не впрегнете тези усилия в ръст на доходите на българските граждани, за да усетят нещо позитивно от управлението на ГЕРБ? Защо не влагате същата чувствителност например по отношение на бедността, на мизерията, на нарушените права на хората.

Уважаеми дами и господа от мнозинството, ако това бутафорно поведение, което демонстрирате с намерението за създаване на анкетна комисия минаваше в началото на управлението. Ако намирахте някакви обяснение чрез атаката си към предишното правителство, то сега смея да кажа - поведението ви, ако не гняв, поражда само ирония и това е жалко.

Уважаеми г-жо председател, уважаеми дами и господа народни представители, имам предложение, което сме обсъдили с моите колеги от ПГКБ и ви предлагам следните неща да се добавят към предмета на дейност на тази комисия. Първо, разбира се аз ще предложа принципът на създаване на тази комисия да бъде не пропорционален, а на паритетна основа - по двама представители на всяка парламентарна група и един независим народен представител. Второ, аз ще ви предложа анкетната комисия, която вероятно ще създадете, да се занимае и с дейността, в това число и с участието в рекламни кампании на представителите на Хохегер в България от момента, в който той има свои представители във България. Аз не твърдя, че това са хора на ГЕРБ. Разбираме, че това са експерти на ГЕРБ. Това много дразни министър- председателя. Той се опитва да представи всички специалисти и съветници в Министерски съвет, свързани с Хохегер, като хора, които пишели на пишеща машина, някакви документи разнасяли. Но нека в крайна сметка да разберем какво е тяхното участие в дейността, която е осъществявана от Хохегер в България; какво е тяхното участие и какви са средствата, които те са получили за участието си в различни рекламни кампании.

И не на последно място, уважаеми дами и господа, след като търсим тази прозрачност  по отношение на средствата, след като задавате въпроси за това, че тези средства могат да отидат за повишаване на благосъстоянието на българските граждани, нека да видим как точно е осъществена дейността и каква точно е връзката с лицата, създали предизборния слоган на ГЕРБ. На лицата, които са създали предизборната картичка на президента Плевнелиев. На лицата, които са създавали рекламните билбордове и плакати в предизборната кампания на ПП ГЕРБ. И как тези лица, чрез едната фирма създават предизборните плакати на ГЕРБ, а чрез другата печелят средства за реклама на националния туристически портал. Средства, които са в размер около 3 милиона, горе-долу толкова, за които вие създавате съответно и тази анкетна комисия. А те вероятно са участници - това е хубаво да разберем и във всички онези 17 милиона, които са изразходвани по рекламната кампания за туризма в България. Нищо лошо да бъде рекламиран туризмът и България като дестинация, съответно възможностите, които има, но нека да видим тази странна симбиоза - как така в една от фирмите се оказва съпругът на председателката на ЦИК. Ето това е хубаво да разберем и аз използвам възможността да направя и това предложение.