П. Мутафчиев: Даде се старт на ликвидацията в БДЖ

Дек 15, 2011 Новини БСП 0 1585

  С действията, които правителството и ръководството на БДЖ предприе се сложи старт на ликвидацията на железопътния транспорт в България, заяви депутатът от ПГКБ Петър Мутафчиев на брифинг в  Народното събрание днес

 

С действията, които правителството и ръководството на БДЖ предприе се сложи старт на ликвидацията на железопътния транспорт в България, заяви депутатът от ПГКБ Петър Мутафчиев на брифинг в  Народното събрание днес. Мутафчиев припомни, че в новото разписание на БДЖ, изключително недалновидно са отменени всички влакове през светлия период на деня, под предтекст- борба със стачката. „Това е нещо, което не се е случвало в над 140-годишната история на БДЖ, не се е случвало като административен акт от страна на железопътния транспорт в съществуването на новата българска държава", отбеляза Мутафчиев и допълни, че това е противоречие, тъй като ръководството на БДЖ обвинява точно стачкуващите, че носят загуба на железницата.

„ Последното решение носи още по-голяма загуба на железниците, защото спряха пътническите превози точно в най-печелившия период, когато са коледните празници, когато най-много български граждани пътуват", възмути се Петър Мутафчиев и добави, че това е наказание за всички българи. Депутатът от ПГКБ отбеляза още, че това няма как да става без благословията на българското правителство. „Такова действие категорично поставя в много по-тежка ситуация министъра на транспорта да води преговори с партньорите в Германия. След като това некомпетентно и злонамерено ръководство се опитва да намали приходите, как ще убедят  някого, че трябва да се разсрочат кредитите и че ще ги изплащат", запита още Петър Мутафчиев.

Според депутата от ПГКБ Антон Кутев виден е фактът, че БДЖ умишлено се води към фалит. „Магазините преди Коледа се откриват, а не се закриват", отбеляза Кутев, акцентирайки на безпрецедентното решение на управляващите за спиране на пътническия транспорт от 8 до 17 часа по време на празниците. Антон Кутев определи това, като опит за фалиране на железниците, точно в зимния период, когато се затварят пътища и за множество региони единствената възможност е железопътният превоз.