Ново потвърждение: АМ Тракия се строи с пепел

Юни 17, 2011 Новини БСП 0 1522

  Материалът, с който се строи АМ Тракия съдържа повече прах от допустимото, защото той просто е пепел

 

Материалът, с който се строи АМ Тракия съдържа повече прах от допустимото, защото той просто е пепел. Това показват резултатите от техническата експертиза на Лот 2 на АМ Тракия. Експертизата беше възложена на лабораторията на УАСГ. Пробите от магистралата бях взети в присъствието на акредитиран геолог, представители на лабораториите на надзора и на изпълнителя. Със заповед на ректора на университета беше назначена 5-членна комисия, която завърши експертизата на взетите проби.

Резултатът, който оповести депутатът Димчо Михалевски в парламента, показва, че от общо 11 групи показатели при 4 няма съответствие. Проблемите са свързани с водното съдържание на пробите, наличието на повече органични примеси от позволеното, критерия за зърнометричен състав и наличието на въглищни примеси. „Тези факти не ми дава основание да се извиня", категоричен беше Михалевски.

Депутатът обясни, че е недопустимо да има прах повече от 35%, а пробите достигат 40%. „Това означава, че не може да се направи здрав скелет на магистралата", отбеляза Михалевски. Той изтъкна, че отклоненията за водно съдържание са много големи - при допустими 3%, отклонението е от 30% до 55%. Това по думите на депутата означава, че материалът е по- сух от необходимото и не може да се получи уплътнение. Михалевски определи като абсолютно недопустимо и наличието на въглищни частици. Той изтъкна, че могат да се самозапалят при повишена влага.

Депутатът обяви, че експертизата ще бъде изпратена на премиера Борисов, на министър Плевнелиев и на комисаря по регионална политика в ЕК. Михалевски напомни, че предишното правителство осигури финансирането на АМ Тракия, извърши отчуждителните процедури и затова днес магистралата се строи. „Искаме Тракия да се построи, но по начин, по който няма да се срамува нито което и да е правителство, нито България", заяви Димчо Михалевски.

По повод днешната пресконференция на министър Плевнелиев, депутатът изтъкна, че ДНСК е проверявала само критериите по техническата спесификация. Михалевски обясни, че договорът за възлагане за изпълнение на строителството предписва да се изследват всички материали на широк кръг критерии, не само критериите, които са в техническата спесификация на Агенция пътища. „Тоест не са изпълнени елементите на договора за строителство", отбеляза Михалевски и добави - „За разлика от тях, ние изследвахме всички действащи нормативни документи в България".

Експертизата може да изтеглите от ТУК