Борислав Гуцанов, БСП: Разследването на кмета Портних за мръсната тръба във Варненското езеро е по мой сигнал

Трябваше ГЕРБ да паднат от власт, за да могат безобразията им да бъдат разследвани

„През юни 2021 година сезирах Европейската прокуратура за спуканата тръба, довела до екологична катастрофа във Варненското езеро, за която община Варна не каза и дума, за да предупреди гражданите и гостите на града. В сигнала си поставих няколко много важни въпроса, свързани с ремонта на тръбата: как е извършена обществената поръчка, кой и как е направил самата тръба и какъв е ефектът за Варна и туристическия сезон като резултат от целия този проблем. Доколкото ми беше известно, само за поправка на тръбата цената беше около 1 млн.” Това заяви членът на Изпълнителното бюро на БСП и председател на парламентарната Комисия по транспорт Борислав Гуцанов в кулоарите на парламента по повод повдигнатите от Прокуратурата обвинения на кмета на Варна Иван Портних за канализационната тръба под Варненското езеро, с която имаше серия от аварии, въпреки дадените големи средства за ремонти.

„Трябваше да се смени цялата власт, за да се стигне до момент, в който да станат публично видни безобразията, които ГЕРБ са сътворили в сектора с обществените поръчки както на местно, така и на национално ниво“, каза Гуцанов. Той определи действията на бившите управляващи в тази насока като абсолютно непрозрачни, а цените на обществените поръчки - нереално високи.

„Варна е мой роден град и аз се надявам, че най-после ще се сложи точка на тези безобразия, които се извършват на местно ниво. За жалост през последните няколко години това беше масова практика и в други общини, управлявани от ГЕРБ”, подчерта членът на Изпълнителното бюро на БСП.

В заключение Гуцанов бе категоричен, че не са един и два случаите във Варна, които могат да бъдат обект на разследване от антикорупционната комисия и прокуратурата. Като примери той даде ремонта на Двореца на културата и спорта, който от планираните 7 млн. лева скочи до 16-17 млн., както и строителството на бул. „Левски“, който е най-скъпото пътно съоръжение в Европа с цена от 50 млн. лева на километър.