Георги Свиленски: Няма как в Закона за търговското корабоплаване да променяте Наказателния кодекс

28.10.2020 г.

„Няма как в Закона за търговското корабоплаване, в преходни и заключителни разпоредби, да променяте Наказателния кодекс. Безспорно незаконните автомобилни превози са проблем в България. Обаче колко пъти гледахме Закона за автомобилните превози и колко пъти имаше промяна на Наказателния кодекс? Там не можахте да намерите място и сега, между първо и второ четене, в закон, който се гледа само в Транспортна комисия, вие вкарвате промени в Наказателния кодекс. И това са промени – от 5 до 10 години затвор. Може би за убийство няма такова наказание. Призовавам колегите от управляващото мнозинство да отхвърлим този текст и да бъде внесен по надлежния ред.“ Това призова заместник-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски от парламентарната трибуна.

Иван Иванов: За убийство по непредпазливост се дава по-малко наказание, отколкото вие налагате за возенето на двама души в автомобил

„Правя апел към колегите от управляващото мнозинство – текстът за нерегламентираните автомобилни превози да бъде преразгледан и да бъде внесен текст, който отговаря както на българската Конституция, така и на концепцията за наказателно право в България. Приемайки такова нещо, тук ще се промени цялостната теория за наказателно право. Вие инкриминирате нещо, което към днешна дата не е било инкриминирано и се налага една абсолютно несъразмерна тежест на наказанието. За убийство по непредпазливост се дава по-малко наказание, отколкото вие налагате за возенето на двама души в автомобил.“ Това каза народният представител от ПГ на „БСП за България“ Иван Иванов от парламентарната.

Явор Божанков: В споделеното пътуване има пропуски, но наказателната принуда трябва да е последният инструмент, който използвате

„Безспорно в споделеното пътуване и в транспорта въобще има много пропуски, има и нелоялна конкуренция. Но наказателното право е ядрената бомба, която може да се пусне върху даден обществен проблем. Наказателната принуда е най-тежкият инструмент, който държавата използва и той трябва да е последният инструмент, който тя използва. Причините да съществуват тези проблеми в транспортния сектор далеч не са в наказателната политика. Въвеждайки тази наказателна репресия, вие пораждате цял нов клас обществени проблеми. В случая средството просто не оправдава целта. Вие искате да угодите на транспортния бранш, но по този начин не решавате проблема, а само го прехвърляте на прокуратурата“. Това каза народният представител от ПГ на „БСП за България“ Явор Божанков от трибуната на Народното събрание.