Евдокия Асенова: С новия бюджет управляващите предлагат от същото по много без никакви реформи

Децата ни стават все по-първично неграмотни и този проблем е системен

"Един от приоритетите ми в Народното събрание ще е образованието. Влизам в момент, в който сме в бюджетна процедура. На вчерашния пленум се приеха алтернативни предложения към бюджета. Например - един учебник от 1-ви до 12-ти клас, както и фонд, който да се учреди за образованието в чужбина на наши студенти". Това каза Евдокия Асенова, депутат от ПГ на "БСП за България", пред БСТВ.

Тя коментира изборите в Радомир: "Направихме много позитивна и модерна кампания. Имаше настроение за промяна в общината, но за съжаление хората, които подкрепиха статуквото, се оказаха по-мотивирани да излязат да гласуват". Тя цитира проучване, според което над 70% от българите не вярват, че изборите са честни и справедливи. Асенова отчита голям натиск на тези избори - властови, финансов, корпоративен. "Всъщност ние загубихме изборите в община Радомир от селата. Изразявам своето съмнение, че хората там имаха възможност напълно свободно да изберат за кого да гласуват, тъй като зависимостта от кмета и кметския наместник е много голяма", каза още тя.

Според нея ситуацията с водоснабдяването в Перник е доказателство за безотговорно отношение на всички нива - от бившия кмет на община Перник, през областната управа до министъра на регионалното развитие. Асенова отбелязва, че сегашният кмет Станислав Владимиров още преди няколко месеца е поставил този въпрос в Народното събрание, където е алармирал, че нивото на водата в язовир "Студена" драматично спада. Въпреки проявената безотговорност на предишната управа на община Перник, Евдокия Асенова е убедена, че Станислав Владимиров ще се справи успешно с кризата с водата.

Според Асенова с новия бюджет  управляващите  предлагат от същото по много без никакви реформи в различните секторни политики. Народният представител заяви, че парламентарната група на БСП  ще подкрепи заложените увеличения на учителските заплати, но според нея само това не е достатъчно. "Остава принципът на финансиране "парите следват ученика" без да се отчита какво е качеството на образованието. Децата ни стават все по-първично неграмотни и за това не са виновни учителите. Проблемът е системен", коментира още Евдокия Асенова.