Стойнев: Защо отиващото си правителство дава на концесия печелившото летище?

Ако се прави за БДЖ, то нека Борисов да извади от този прословут излишък от над 2 млрд, а може да е станал и 3 млрд., с който се хвалят, и да подпомогнат БДЖ

„Няма как да се съгласим едно правителство, което си отива, да се разпорежда с държавни активи. Още повече, че не е ясна целта на концесията на летище „София”. Това заяви народният представител от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Драгомир Стойнев пред журналисти в парламента. Той попита защо е необходима тази концесия, когато това е едно печелившо дружество. „Евентуалният бъдещ концесионер каква работа ще извърши на това летище и какви инвестиции ще направи, като вече имаме нов терминал, нова кула и спирка на метрото”, коментира още той и допълни: „Ако се прави за БДЖ, то нека Борисов да извади от този прословут излишък от над 2 млрд, а може да е станал и 3 млрд., с който се хвалят, и да подпомогнат БДЖ”. По неговите думи, ако не са доволни от мениджърския екип на летището, нека да бъде подменен. „По наша информация в момента се подписват най-различни договори с цел източване на ленището”, каза още Стойнев. Той призова дружеството да остане държавно, с професионален екип, който да си върши работата. Народният представител е категоричен, че в момента то е печелившо и средно годишно печалбата е около 5 млн. лв. „2017 г. ще бъде изплатен последният транш към Европейска инвестиционна банка, който е около 17 млн. лв. Това означава, че след това летището ще печели над 22 млн. лв”, обясни Стойнев. Според него печалбата на бъдещия концесионер ще дойде от летищните такси. „Всички, които пътуват ще имат по-скъпи билети. Това е недопустимо”, заключи Драгомир Стойнев.

Жельо Бойчев: Концесията на летището е поредният подготвен грабеж от правителството на Борисов

„Това е поредният подготвен грабеж от правителството на Борисов. След като си гласува 16 млрд. лв дълг, 1 млрд. лв за националната програма за саниране, още 1 млрд. за българската енергетика, се подготвя малкото останали ценни държавни активи за концесия”, допълни по темата говорителят на парламентарната група на БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Жельо Бойчев. Той подчерта, че няма как БСП да приеме отдаването на концесия на една печеливша дейност - летище „София”. „Това правителство е изчерпало своето доверие и кредит пред българското общество - иска не само да загроби държавата с дългове, а да изхарчи и парите от разпродаването на малкото останали държавни активи”, заяви той. По неговите думи БСП ще направи всичко възможно това намерение на Борисов да не бъде осъществено.

Георги Свиленски: Парите от концесия по закон влизат в Сребърния фонд. Никой не може да краде парите на българските пенсионери

„Според мотивите на правителството на Борисов за тази концесия е спасяването на БДЖ. За пореден път се противопоставяме едно държавно дружество да става заложник на друго държавно дружество”, коментира народният представител от левицата Георги Свиленски. Той припомни, че отговорността БДЖ да се развива е само на Министерски съвет, в лицето на Министерство на транспорта. „Парите от концесия по закон влизат в Сребърния фонд и никой не може да си позволява в тази държава да краде парите на българските пенсионери”, категоричен е той. Според него мениджмънтът на това летище не работи в интерес на летището. „Не си събират летищните такси и има длъжници за над 70-80 млн. лв. Само една авиокомпания дължи 60 млн. лв. Кога Министерство на финансите ще си ги съберат и ще спрат с обществени поръчки, ограбващи летището?”, попита Свиленски. Като пример той посочи, че през 2015 г. са закупени 10 гаражни щори за 260 000 лв. „Една гаражна щора в най-скъпия вариант с най-модерни електроники струва между 4 и 5 хил. лв. Докато продължава това управление, резултатите ще бъдат такива, че да ни го представят като дружество за концесия или дори за закриване”, подчерта Георги Свиленски.