Георги Свиленски: Управляващите приеха лобистки закон и качеството на таксиметровата услуга ще бъде още по-занижено

Мар 31, 2016 Новини БСП в медиите 0 821

Целенасочено намалиха и броя на контролиращите в таксиметровия сектор и международните превози, за да няма реален контрол

„Искаме да се изсветли таксиметровият сектор, но с вчерашните поправки на Закона за местни данъци и такси не се постига това, защото целта е да се запази сегашното статукво“. Това заяви народният представител от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Георги Свиленски в ефира на радио „Фокус“. Според него ще продължи практиката хората, качвайки се на такси, да не знаят при какъв шофьор се качват, дали автомобилът е технически изправен, с „помпа“ или без. „Това се прави нарочно, за да могат голям брой хора да извършват тази дейност, отчитайки единствено лизинга на големите компании. С този закон, който се прие вчера, отменяйки датата 1 април, качеството на услугата ще бъде още по-занижено“, подчерта той. Според него ще се запази неяснотата кой трябва да плаща данъци, защото в момента платените налози са 0 лв и това устройва голям кръг от хора. „Единствено касовите апарати на такситата са останали извън наредбата за връзка с НАП. Вероятно, за да се укриват обороти“, коментира Свиленски и обясни, че всеки един автомобил като достигне 50 000 лв., за да не се регистрира по ДДС, сменя касовия апарат и започва да работи наново. „Държавата губи около 150 млн. лв. от това“, допълни той.

„Бяхме свидетели на приет по абсолютно лобистки начин законопроект. 74 депутати от ГЕРБ гласуваха „за“, а няма друг такъв законопроект в парламента, който да е приет без нито един „против“ и „въздържал се“ от тяхната група. Това значи, че този закон за тях е бил важен и ценен, явно поетите ангажименти са били големи и няма как те да ги откажат. Това става притеснително за държавата, не само за сектора“, каза още Свиленски.

Народният представител обясни, че това, което е трябвало да се случи на 1 април е да се преустанови практиката – таксиметрови превозвачи да преотдават на втори, трети, а даже и на пети физически лица автомобилите, с които се извършва дейността. „При това преотдаване, когато се извърши дадено нарушение, контролните органи не могат да стигнат до конкретния нарушител“, уточни депутатът от левицата. Той обясни, че е попитал директора на „Автомобилна администрация“ колко превозвачи са санкционирани и колко наказания са наложени на тези, които извършват услугата, но не е получил точен отговор, което означава, че отново е близо до нула. „Това ще се запази от 1 април. Шофьорите бяха манипулирани, че от тази дата няма да могат да работят. Самата вносителка Менда Стоянова каза, че това, което са внесли не става за нищо и че между първо и второ гласуване ще предложат текстове, между които има доста разумни предложения. Ще видим обаче какво ще стане на практика“, заяви Свиленски.

Социалистът изрази притеснение, че след вчерашната акция в „Автомобилна администрация“, вече няма кой и формално да контролира. „В София хората, които извършват целия контрол на таксиметровия сектор и международните превози, са 20-21 човека, което означава по 6-7 човека на смяна. Няма как 3 автомобила с по двама инспектори да проверяват територия от Калотина до Елин Пелин“, категоричен е той. Според него, когато целенасочено управляващите са намалили бройките, са поставили служителите в условия да не могат да изпълняват задълженията си, както и да няма контрол, какъвто и закон да бъде приет.