Кирил Добрев: В област Габрово няма жп линия, по която дневно да пътуват по-малко от 300 пътници

Янр 13, 2015 Новини БСП 0 848

„След като габровци бяха лишени от тунела под Шипка -„логично” следва да бъдат лишени и от жп транспорт

„След като габровци бяха лишени от тунела под Шипка -„логично” следва да бъдат лишени и от жп транспорт. „Реформите” в БДЖ засягат три от четирите общини в Габровска област. Категорично съм против спирането на тези линии, защото когато една такава дейност се финансира от държавния бюджет, тя освен транспортни има и социални функции”. Това се казва в позиция на народния представител от Коалиция БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Кирил Добрев. „Няма да коментирам в детайли, че това е един от най-екологичните видове транспорт, заради което в другите европейски държави се стимулира използването му. Друг аргумент да съм против тези промени е, че в областта няма линия, по която дневно да пътуват по-малко от 300 пътници”, казва още Добрев. По думите му това са хора, които ежедневно отиват на работа, на училище, в университета. Той нарече куцащо твърдението на управляващите, че бюджетът е недостатъчен, „защото през мандата на управление на ГЕРБ бяха закрити над 200 влака, но субсидията от страна на държавата остана същата, т.е. „икономии” вече бяха направени. Според социалиста закриването на линии трябва да е последна стъпка, едва след като е направено всичко възможно да се стимулира ползването на този транспорт. „При последното обсъждане на бюджета за 2015 депутати от транспортната комисия от Габрово мълчаха услужливо. И днес също продължават да мълчат”, добави депутатът. Той каза още, че жп транспортът ще бъде заменен от автотранспорт, частен и по-скъп и ще обслужва нечии икономически интереси.

От Областния съвет на БСП- Габрово също остро възразиха срещу „непрозрачната, необоснованата, непрофесионално започната „реформа” в БДЖ”. Социалистите от областта изразяват и своята подкрепа към справедливите искания на гражданите, които са останали без транспорт, обречени на изолация. „Призоваваме ръководството на БДЖ, заедно с ръководствата на засегнатите общини, областна управа, народни представители, синдикални организации и заинтересованите страни на  активен, професионален  диалог за осъществяване на  истинска промяна във функционирането на БДЖ  в областта, като преди всичко бъдат отчетени интересите на гражданите, а не желанието на ръководството на  железниците да върви по пътя на ликвидирането”, пише още в позицията на габровските социалисти.