Борислав Гуцанов: Не е нормално никой да не е понесъл отговорност за кражбите от АМ „Хемус“

Липсата на свързаност в Северна България е един от най-сериозните проблеми днес, посочи зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“ Иван Иванов

„Кога ще се произнесе прокуратурата по дадените над 1 млрд. лв. предварително авансови вноски и не построено нищо по АМ „Хемус“? И защо тези средства бяха дадени без да има разрешително за строеж? Това е големият въпрос, на който днес трябва да се отговори.“ Това заяви председателят на ПГ на „БСП за България“ Борислав Гуцанов от парламентарната трибуна.

По време на изслушването на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова по темата, той отчете, че има определен напредък по изграждането на магистралата, но не е нормално толкова години да не може да бъде завършен един от най-важните стратегически проекти за България.

По думите на Гуцанов XXI век е векът на високите технологии и на инфраструктурните проекти. „По това ние драстично изоставаме и се вижда липсата на държавност. Не е нормално да няма завършена автомагистрала, която няма и 450 км и да няма никой, който да е понесъл отговорност през всичките тези години за безкрайните безхаберия и кражби“, подчерта социалистът.

Той повдигна и темата за магистрала „Черно море“, която според него трябва да бъде връзка между мегаполиса Истанбул с Бургас, Варна и Констанца.

„Това е коридорът север-юг и голямата роля на АМ „Черно море“, не само като връзка между Бургас и Варна, за да печели държавата милиарди от товарите и пътникопотока, които ще преминават по нея“, обясни Борислав Гуцанов.

Той припомни, че преди седмица в Народното събрание се е обсъждал пътя между Кулата и Видин, който е друг проект от стратегическо значение. „Това е най-прекият път на стоките от Далечния Изток до Централна Европа и една от основните причини ние да не сме пълноправен член на Шенген – заради конкуренцията дали товарите ще минат през пристанищата в Белгия и Нидерландия или Гърция и България. И ако ние искаме да помагаме на нашата икономика и тя да печели от нашето географско положение, тези коридори трябва да бъдат развити“, заключи Гуцанов. 

По думите на зам.-председателя на ПГ на „БСП за България“ Иван Иванов свързаността в Северна България е един от най-сериозните проблеми към днешна дата. 

„Липсата на магистрала, която да свърже София с Варна и големите областни градове в Северна България допринася до голяма степен за катастрофите, които се случват. Завършването ѝ ще повиши и икономическия растеж на региона“, отбеляза Иванов. 

На въпроса си към министър Коритарова на какъв етап е документацията на лотовете на АМ „Хемус“ той получи отговор, че за лотове 5, 6 и 7 се очакват разрешителни за строеж и изграждането им да започне до края на годината, както и за лот 9, който е с приключила отчуждителна процедура и също очаква разрешително.