Край на мита, че ГЕРБ строят законни магистрали

Управляващите с рекорд за най- къса магистрална отсечка, на която е направена първа копка     Управляващите могат да влязат в книгата за рекорди на Гинес за най- къса отсечка, на която е правена първа копка

Управляващите с рекорд за най- къса магистрална отсечка, на която е направена първа копка

 

 

Управляващите могат да влязат в книгата за рекорди на Гинес за най- къса отсечка, на която е правена първа копка. Това обяви на брифинг в парламента председателят на ПГКБ Сергей Станишев. Повод за думите му е участъкът от около 7,5 км от АМ Хемус, на която под одобрителния поглед на премиера Борисов беше направена първа копка. Оказва се обаче, че има валидно разрешение за строеж само на около 120 метра от отсечката. Лидерът на БСП отбеляза, че цялостното строителство на отсечката може да стане не по- рано от ноември тази година, което означава, че преди зимния сезон почти няма да има реални строителни работи. „Това е много нагледен пример как се строят магистрали от правителството. Както строителството започва незаконно, така незаконно и приключва", заяви Станишев. Той изтъкна, че няма нито законова, нито техническа готовност да бъдат извършени строителните работи. „Това е просто едно хвърляне на прах в очите на хората и обикновена пропаганда", добави председателят на ПГКБ.

Станишев напомни упреците на министър Плевнелиев, че близо 115-те км магистрали, пуснати в експлоатация при предишното правителство, не са изцяло законни. Лидерът на БСП отбеляза, че отсечките, които бяха пуснати по време на настоящото правителство от АМ Люлин и АМ Марица също така не са законни. Той обясни, че за да бъдат законни, магистралните участъци трябва да бъдат нанесени в картите на кадастъра. „Това не е направено от г-н Плевнелиев и от неговата администрация", заяви Станишев. Той изтъкна, че въпреки това има издадени разрешения за ползване.  Това според лидера на БСП означава, че за да се угоди на премиера Борисов и на министър Плевнелиев, под техен натиск, институциите извършват закононарушение. „За какъв правов ред можем да говорим, за какви законни магистрали", възмути се Станишев. По думите му отговорност носят тези, които потикват администрацията да издава незаконни разрешения за експлоатация на магистрали. „До тук с мита на Плевнелиев, че строят законни магистрали", отбеляза Станишев.

Депутатът от ПГКБ Димчо Михалевски напомни, че няма друго правителство като това на ГЕРБ, което да е заварило в началото на мандата си толкова подготвени магистрални, първокласни, второкласни и третокласни участъци. „Вече втора година за съжаление освен думи, няма конкретни резултати", заяви Михалевски. Той напомни и хвалбите на управляващите, че строят най- евтините магистрали. Депутатът от левицата изтъкна, че Лот 2 на АМ Тракия струва 5,1 млн.лв. с ДДС на километър. По повод участъка от 7,5 км, Михалевски отбеляза, че е възложен без обществена поръчка, а километър от магистралата струва 6,1 млн.лв. с ДДС.