Димитър Данчев: Бонус-малус“ системата трябва да има поощряващ ефект, да не бъде само инструмент за увеличаване на застрахователната премия

11.12.2019 г.

"За нас от БСП е неприемливо за едно и също нещо водачът да бъде санкциониран няколко пъти – един път с афиш или акт, втори път - да му бъдат отнемани точки, трети път – да му се повишава премията за застраховката „Гражданска отговорност“. Това заяви секретарят на ПГ на „БСП за България“ Димитър Данчев в Народното събрание по повод влизането в сила на наредбата за системата на „Бонус-малус“, която предвижда драстично повишаване на цената на застраховката „Гражданска отговорност“.

 „Взимайки предвид обществената реакция на граждански и браншови организации, смятаме, че изготвената наредба не отговаря на очакванията на обществото, в това число и очакванията, че тази система ще допринесе за намаляване на пътнотранспортните произшествия“, подчерта Данчев. По думите му според левицата в наредбата са допуснати сериозни пропуски и тя има нужда да бъде преработена. От „БСП за България“ предлагат като първа стъпка тази наредба да бъде оттеглена от общественото обсъждане. „Внесли сме предложение за промяна в Кодекса за застраховането, където казваме, че размерът на премията за застраховката „Гражданска отговорност“ може да бъде коригирано само на база нанесени щети. Проблемите, които създава сега действащият текст, при влизане в сила и на наредбата, са свързани с повишаването на корупционния риск и на затрупване на съдилищата с купища жалби за отлагане на повишаване на застрахователната премия“, поясни депутатът от левицата. По думите му най-вече се създава допълнителна тежест за транспортните фирми, които имат по-голям брой водачи.

 „За нас „Бонус-малус“ системата трябва да има поощряващ ефект за водачите, а не само да бъде инструмент за процедурно увеличаване на застрахователната премия“, заключи Данчев.