Ирена Анастасова: Във „Визия за България” са отразени основните задачи за развитието на образованието

Юли 23, 2018 Новини Избори 0 984

23.07.2018

„Във „Визия за България” сме отразили двете основни задачи за развитието на сферата на образованието. Първо и най-важно, това е обхватът на системата на образованието, за да не бъде нито едно дете отхвърлено от системата. На второ място е качеството на образованието, за да имаме гаранция, че децата, които вече са в училище се обучават качествено”. Това каза народният представител от ПГ на „БСП за България” Ирена Анастасова пред БНР. По думите й, т.нар. механизъм за разширяване на обхвата на децата е сработил дотолкова, доколкото са се включили само училищните екипи и учителите отново са били оставени сами да обикалят по адреси, за да привличат повече деца в училище. Атанасова определи изказването на министър Радев, че 1 400 полицаи са завели за ръка 12 000 деца в училище като смехотворно. „Няма трезвомислещ човек, който да не е наясно, че това е измислица“, заяви тя. 

„От години работещите в сферата на образованието обясняваме, че то е оставено на последно място в приоритетите на правителствата. В последните една-две години управляващите изведнъж разбраха, колко тежко е състоянието на образованието в България”, каза още Ирена Анастасова. Тя припомни, че  когато е обсъждан бюджетът за 2018 г. народните представители от левицата са предложили еднократната помощ за родители на деца във втори, трети и четвърти клас да бъде равна на тази в първи клас. „Бяхме пресметнали, че ще са нужни 30 млн. лв. Мнозинството реши, че тези пари ги няма, а дадоха 2 млрд. лв. за саниране”, припомни още народният представител.  Анастасова коментира, че ако искаме децата ни в първи клас да владеят добре български език, нужно е те да посещават детска градина. „Много родители обаче не могат да си го позволят и трябва да намерим средства, за да посещават децата безплатно детска градина, особено в предучилищна възраст”, обясни Анастасова. 

Ирена Анастасова обясни, че парите в образованието се разпределят в две основни пера - квалификация и учебници. Тя коментира, че неслучайно икономическите интереси са много силни точно в тези две направления в системата. „Средствата,          които се хвърлят за учебници можеше да бъдат спестени, ако беше въведен един учебник по предмет, както предлагаме и във "Визията". С тези пари в училищата могат да се закупят съвременни средства за обучение”, каза още Ирена Анастасова.