Георги Свиленски: Защо Борисов крие, че транспортният и финансовият министри ликвидират жп-транспорта?

Авг 05, 2016 Новини БСП 0 3139

Настояваме за оставка на цялото ръководство на БДЖ и обявяване на конкурс за избор ново професионално такова

„Призоваваме Борисов да отговори защо крие, че докато реже лентички на къси магистрални отсечки, транспортният и финансовият министри ликвидират жп-транспорта, като лишават от него голяма част от българските граждани“. Това заяви народният представител от БСП ЛЯВА БЪЛГАРИЯ Георги Свиленски на пресконференция в централата на партията. Той обясни, че само за 5 дни са били ликвидирани 70 влака, поради недостиг на изправни локомотиви, с уговорката, че това е временно. „Това са влакове от категорията „местни регионални“ и изпълняват социални функции“, каза още той. По неговите думи влаковете са обект на 15 годишен договор между държавата и БДЖ, по който се плащат субсидии. „С неизпълнението на тези разписания, договорът е нарушен“, уточни народният представител. Той припомни, че подобна уговорка за временно спиране сме слушали през първия мандат на Борисов, когато са били спрени 140 влака и до ден днешен не са пуснати в движение. „До началото на 2009 г. БДЖ превозваше 32 млн. пътници годишно. Година след началото на втория мандат имаме срив с 30% т.е. БДЖ вози с 10 млн. по-малко пътници“, посочи Свиленски. Според него с ликвидирането на нови 70 влака се очаква спад с още между 15% и 20% пътници. „Кога е откровен Борисов – когато казва, че ГЕРБ са дошли да градят, а всъщност разграждат БДЖ и то във време на международно напрежение“, попита депутатът от левицата. Той обърна внимание, че именно „приятелите“ на Борисов – Дейвид Камерън и Ангела Меркел, са заложили инвестиционни програми за развитие на техните железници. „И те искат да правят икономии, но мислят държавнически“, подчерта той.

С лентичковия ПР Борисов унищожава цели сектори в държавата

Според Свиленски не се дава никаква перспектива на хората, работещи в този сектор и ползващи жп-транспорта. „Кога Борисов ще разбере, че с този си лентичков ПР унищожава цели сектори в държавата. Докато скрито ръководството на БДЖ спира влакове, с икономиите си назначава футболисти в БДЖ на заплата от 1500 лв.“, каза още народният представител от левицата. За сравнение той посочи, че един машинист получава около 600 лв. „Шефът на БДЖ Владимир Владимиров, вместо да работи за укрепване на дружеството, се е обявил за център-нападател и капитан на новия футболен отбор. Ако не беше тъжно, щеше да е смешно“, коментира още той и допълни: „Настояваме за оставка на цялото ръководство на БДЖ и обявяване на конкурс за избор ново професионално мениджърско ръководство, без футболни амбиции“.

Георги Георгиев: По време на мандата на Орешарски БДЖ имаше 489 влака и дълговете намаляха с 145 млн. лв.

„По време на мандата на Орешарски „БДЖ - Пътнически превози” разполагаше със 700 пътнически вагона, от които 250 бяха в движение, а края на мандата му те вече бяха 489”. Това заяви бившият управител на „БДЖ - Пътнически превози” Георги Георгиев. Той обясни, че задълженията на дружеството към чужди фирми и кредитори са намалени със 145 млн. лв. „Нямаше нито един спрян влак, а напротив, те бяха възстановявани. Бяха пуснати и международни влакове, като този през Дунав мост-2 за Румъния”, обясни още Георгиев. Той подчерта, че в края на мандата на правителството, сформирано от БСП, са били напълнени и всички складове на БДЖ с резервни части, ремонтирана е била и климатичната техника на влаковете Siemens. По думите му имаме 50 такива влака, от които в момента 17 не се движат.    

Иво Ленков: С темпа на сегашното ръководство след година няма да има с какво да се движат пътниците

„До спирането на 70 влака се стигна поради липса на далновидност, на държавническо мислене и най-вече на отговорност. С този темп на стопанисване от сегашното ръководство след една година няма да има с какво да се движат пътниците”, заяви бивш ръководител на одита на холдинг БДЖ Иво Ленков. Той обясни, че всички заложени планове за ремонт са със занижен ръст и дори не се изпълняват от сегашното ръководство. „Те не изпълняват дори собствения си бизнес план. Според новия график на влаковете трябва да има 122 локомотива, но днес те са с 12 по-малко, което също ще доведе до срив в системата”, обясни Ленков и допълни, че няма да бъдат обслужени влакове или ще бъдат обслужени, но с големи компромиси и ще бъде нарушена сигурността.