Магистралите на Бойко Борисов са пълен провал

„Под покровителството на ГЕРБ, главният изпълнител на ЛОТ 4 на АМ „Тракия" не изплаща парите за работата на близо 50 малки български фирми

„Под покровителството на ГЕРБ, главният изпълнител на ЛОТ 4 на АМ „Тракия" не изплаща парите за работата на близо 50 малки български фирми. Един път този изпълнител е придобил от държавата 32 млн. лева за несвършена работа и втори път те са се подготвили да откраднат още между 15 и 20 млн. от малките фирми, работили по изграждането на ЛОТ-а". Това заяви депутатът от ПГКБ Димчо Михалевски на брифинг в парламента, на който изнесе данни за груби нарушения и кражби на десетки милиони при изграждането на АМ „Тракия". По думите на Михалевски само по работата на този ЛОТ е изгубен ресурс от около 50 млн. лева, който ще затрудни работата на следващото правителство.

Михалевски обясни, че тъй като по договор изпълнителят на ЛОТ 4 на АМ „Тракия" няма възможност да наема подизпълнители, те са маскирали близо 50 малки български фирми, като „наемодатели на строителна техника". „Всъщност това са реалните изпълнители на ЛОТ 4 на АМ „Тракия", които няма да получат парите си, защото те не са страна по договора с АПИ. Това не е просто една добре обмислена кражба, това е реализирана престъпна схема, която е покровителствена от цялото правителство и лично от Бойко Борисов, защото няма друг в цялото правителство, който да разпореди на Агенция „Пътна инфраструктура" да се разплаща по този начин. При никой от другите ЛОТ-ове, при никоя от другите магистрали това не се е случило", категоричен бе депутатът от ПГКБ.

Димчо Михалевски припомни обещанията на Бойко Борисов, че до края на мандата ще бъдат завършени три автомагистрали в целите им участъци - АМ „Люлин", АМ „Тракия" и АМ „Марица". „Извън завършената магистрала „Люлин", до края на мандата дори и в редовния вариант, няма да бъдат завършени останалите две магистрали", подчерта Михалевски.

Според него най-големият пиар коз на Бойко Борисов - магистралите и в частност автомагистрала „Тракия" са претърпели пълен провал. „Към днешна дата това правителство е успяло да пусне в експлоатация едва 111 км магистрали. Предното правителство пусна 133 км автомагистрални участъци", припомни Михалевски.