ПГКБ сезира главния прокурор по случая с имотите на Цветан Цветанов

Петър Мутафчиев: Поредният лобистки закон на ГЕРБ е Законът за автомобилните превози   Парламентарната група на Коалиция за България реши да сезира главния прокурор Борис Велчев за извършени престъпления от вицепремиера и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов

Петър Мутафчиев: Поредният лобистки закон на ГЕРБ е Законът за автомобилните превози

 

Парламентарната група на Коалиция за България реши да сезира главния прокурор Борис Велчев за извършени престъпления от вицепремиера и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов. Това обяви народният представител Любен Корнезов. От левицата сезират главния прокурор за евентуални извършени престъпления по член 282 от Наказателния кодекс (длъжностно престъпление). Корнезов изтъкна, че има 25 договора, които са сключени с фирмата, която е дала на Цветанов апартаменти на безценица. Според депутата от левицата има данни за извършено престъпление и по член 308 от Наказателния кодекс - за съставяне на документи с невярно съдържание. Любен Корнезов беше категоричен, че трябва да се установят всички факти и обстоятелства и който е извършил престъпление - да застане на подсъдимата скамейка.

Антон Кутев уточни, че става дума за 25 договора, сключени с Топлофикация-София за около 20 млн.лв. Част от тях са сключени в периода, когато Цветанов е бил зам.-кмет на София по сигурността. Документите, които следва да се проверят дали са с невярно съдържание, са декларациите към Сметната палата и данъчните декларации на Цветанов. От левицата се съмняват и за цената, на която са закупени жилищата на Цветанов. Според Кутев обаче голямото противоречие в доходите на вицепремиера е в подадените декларации. Депутатът подчерта, че след като мнозинството отказа да създаде комисия, която да установи истината, прокуратурата следва да се занимае със случая.

Парламентарната група на Коалиция за България няма да подкрепи Закона за автомобилните превози. Това обяви народният представител Петър Мутафчиев. „Това е един от явните лобистки закони", категоричен беше депутатът. Той обясни, че под привидния аргумент за справяне с проблемите в националната транспортна схема на автобусните превози, ще се разработи нова схема. Тя ще бъде организирана изцяло от министъра на транспорта. „Това означава, че от министъра на транспорта ще се изработи схема между градовете до 30 000 жители, което означава печелившите линии в страната. Ще се подготвят търгове не от общините, а от транспортното министерство, с което личи стремежът определени фирми да спечелят т.нар. печеливши линии", изтъкна Мутафчиев. Според него излиза, че се прави национална транспортна схема за автобусните превози заради министъра на транспорта, а не заради хората.

В закона се поставя условие, което създава сериозни проблеми на фирмите, които се занимават със строителство и ползват превози за собствена сметка. Мутафчиев обясни, че се залага ограничение, според което над 12,5 тона автомобили не могат да се ползват за собствена сметка. Това на практика изключва тировете и високотонажните самосвали, които се ползват за строителство на пътна инфраструктура. „Така няма да се реши въпросът със сивата икономика", категоричен беше депутатът от левицата. По думите му решение на проблема може да се търси в засиления контрол от страна на Автомобилна администрация. Друг подход е - всички фирми, които разполагат с превозни средства, да се регистрират като превозвачи.

Петър Мутафчиев изтъкна, че транспортната комисия в парламента е засипана с протестни декларации от автобусни фирми. Те са притеснени от това, че има сключени договори за 10 години напред, които вероятно ще трябва да бъдат прекратени. Управляващите твърдят, че прекратяването ще стане от 2020 година. „Сега искат да направят търговете, а националната схема да влезе в сила от 2020г. Какъв е смисълът сега да се прави схемата и сега да се определят фирмите", попита Мутафчиев. Той се усъмни, че управляващите бързат, защото сега ГЕРБ е на власт.

„Няма законопроект, който да е излязъл от министерство на транспорта и в който да не се вижда явен лобизъм", заяви Румен Такоров. По думите му в Закона за автомобилните превози освен лобизъм, има корпоративни интереси. „Законът е антисоциален, той противоречи на принципите на пазарните механизми и създава корупционни практики", добави Такоров.  По думите му законопроектът не е финансово обезпечен, а в бюджета за следващата година няма нито лев за закупуване на превози на ученици. „Хората от малките населени места остават без образование, без здравеопазване, а сега няма да могат да се предвижват в страната", възмути се Такоров.