Димитър Данчев: Опит на управляващите чрез създаване на нова транспортна схема е да ограничат субсидиите за общините

25.06.2020 г.

„Приетото предложение в Закона за автомобилните превози, с което се създава междуобластна транспортна схема е поредния опит на управляващите да скрият несвършената от тях работа в последните 10 години. За това време те не успяха да направят работеща републиканска транспортна схема.” Това заяви народният представител от „БСП за България”  Димитър Данчев. Той подчерта, че не става ясно от приетия текст дали новите транспортни схеми са част от републиканската транпспортна схема, която се утвърждава от Министерство на транспорта, или се цели то да прехвърли свои ангажимент и отговорност за това на областните управители.

Социалистът подчерта, че направената промяна е следвало да бъде преценена съобразно влиянието й  върху пътниците и потребността им за пътуване на територията на цялата страна, а не  само от гледна точка на няколко съседни области. Според Данчев  приетият текст създава повече въпроси, отколкото решения. „Под въпрос остава- имат ли капацитет и финансови средства областните управителни да възлагат междуобластни линии, които преминават през територията на други области. Странен е и въпросът- как ще се възлагат превози и от кого между областите София-град и София-област, при положение, че София-област няма административен център”, завърши Димитър Данчев.

Георги Свиленски:  Опитват се да замаскират бездействието за повече от 10 години

„Става дума за една несвършена работа от години в Министерството на транспорта – разработването на републиканска транспортна система. Сега се опитват да замаскират бездействието си за повече от 10 години и да предлагат междуобластни транспортни схеми“. Това заяви зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски от трибуната на Народното събрание. Той подчерта, че няма логика да се въвежда ново понятие в този закон – „междуобластни“ , защото те са част от републиканската транспортна система.

„Каквото и да ви обясняват, че ще облекчи новите разписания, маршрути, не отговаря на истината. Проблемът е, че трябва да седнат в министерството, да се разграничат от всякакви икономически и други интереси и да разработят републиканска транспортна система, с ясното съзнание, че ще накърнят някои интереси на някой превозвач, но ще защитят интересите на българските граждани. Крайно време е в държавата да има някакъв ред“, категоричен е Свиленски.