Георги Свиленски: Обещаните от г-н Борисов 1 млрд. и 400 млн. лв. от тол такси, се оказва, че ще бъдат около 450 млн. лв.

Фев 25, 2020 Новини БСП 0 672

Купуват нещо много скъпо и в крайна сметка наблюдаваме 2800 км, а не 20000 км

"Според г-н Борисов, първоначално трябваше да бъдат събрани 1 млрд. и 400 млн. лв. от тол такси. Станаха 1 млрд. и 200 млн. лв. После 800 млн. лв. Оптимистично - започваме да строим пътища. Извод - за миналата година без тол система имаме събрани 380 млн. лв. Сега с тол система и намалените километри пътища, очакват около 450 млн. лв. Къде са 1 млрд. и 400 млн. лв., къде са 450 млн. лв", заяви Георги Свиленски, зам.-председател на ПГ на "БСП за България", на пресконференция на Позитано 20. Той допълни, че тол системата засяга всеки един български гражданин и всеки един преминаващ през страната.

"Когато беше предложена този вид система, струваща 200 млн. лв., аргументът беше, че ще бъде наблюдавана или таксувана 85% от пътната инфраструктура в България. Правим скъпа система, защото ще гледаме 85% от пътищата. 20000 км искаха да бъдат таксувани, но ние тогава казахме, че България ще бъде едва втората страна в Европа с таксувана 85% пътна мрежа. Ние предложихме таксуване само на магистрали и пътища първи клас. Ако ни бяха чули, тези проблеми сега нямаше да ги има", каза още той.

Зам.-председателят на левицата коментира, че пътищата, които сега ще бъдат наблюдавани са станали 2800 км и това преди изваждането на проблемните участъци, за които в момента протестират хората. Обърна внимание, че по този начин те ще паднат. Свиленски обаче напомни, че така тази система вече не струва 200 млн. лв., а 18 млн. лв. и каза, че по този начин се купува нещо много скъпо, което в крайна сметка ще възлезе на едва 2800 км. "За наблюдаване на 20000-те хиляди км, БГ ТОЛ назначи 1200 контрольори. Само че сега са 2800 км. Това същото дружество направи рамки като за 20000км. Повтарям - скъпо, похарчени пари, назначени хора, в пъти по-малко километри", продължи депутатът на БСП.

"Сега всички столичани са нарушители на закона. Януари 2019-та година г-н Борисов заявява, че сядат с г-жа Фандъкова на масата и се разбират за решение на проблема. Всички столичани разбраха, че те са се разбрали, само че- да, ама не - още първият ден след това 805 човека биват санкционирани. Кой носи отговорност? Кой ще поеме отговорност за тази лъжа? Повече от година това не е свършено. Председателят на ГЕРБ не може да се разбере повече от една година с когото е необходимо да освободят 10 пътни участъка в столична община и още няколко в страната - пълно безхаберие, което продължава и към днешна дата. Принуждават превозвачи да правят протести, срещи, дискусии, защото няма кой да им обясни - откъде да закупят устройството, колко струва, нищо не е ясно и всичко е от днес до утре, до поредния скандал, до поредния протест. Призоваваме утре г-н Борисов да се яви в пленарна зала и да отговори на всички тези въпроси, да поеме неговите отговорности и най-вече да реши проблема на превозвачите и на всички онези български граждани, които са ги принудили да нарушават закона", каза още Свиленски.

 

Манол Генов: Поредният старт на тол системата отново се срутва

„Поредният старт на тол системата отново се срутва. Държавата се дистанцира безотговорно от това, което трябва да свърши и от това, което трябва да предоставя на превозвачите”. Това заяви народният представител от „БСП за България” Манол Генов.  По думите му е била създадена среда на монопол и безконтролност по отношение на условията на националните доставчици на услуги, сред които се открояват например искания за сключване на договори за 2-годишен период.

„Някои с GPS системи си позволяват да поставят условия на превозвачите договорите да бъдат едва ли не 10-годишни. Това са абсурдни изисквания, които се налагат към превозвачите, към целия бранш. Преди да е започнала да функционира тол системата, излиза въпросът – кой държи контрола и кой събира таксите? Поставят се различни условия на превозвачите, които спъват дейността на бизнеса”, категоричен е депутатът от левицата. 

„Позволяват си да  облагат превозвачите  с различни условия, гаранции, депозити и това според нас ще предизвика допълнително недоволство в близките дни”, смята още Генов.

 

Димитър Данчев: АПИ и представителите на общините обещаха да се разберат за ново местоположението на тол табели, нищо не бе направено

"Всички отсечки, които следва да бъдат обложени с тол такси трябва да бъдат обозначени със съответните пътни знаци за начало и край. Каза ни се, че АПИ е провела процедура по уточняване на координатите на пътните знаци, оказващи начало и край. След анализиране на обобщената информация от общините стана ясно, че има голям брой несъответствия между поставените пътни знаци на терен и действащия общ устройствен план. В тази връзка АПИ създава необходимата организация по места с представители на общините да се определени точното местоположение за начало и край на тези пътни отсечки. Сядаме и се разбираме един вид, само че никой не е седнал и не се е разбрал за нищо. За това молим утре г-н Борисов да ни уважи с присъствие и да ни разясни кой не си е свършил работата и кой ще си поеме отговорността за това", допълни по темата депутатът от ПГ на "БСП за България" Димитър Данчев.