Крум Дончев: В България европейските средства се използват за лични облаги

Май 23, 2019 Новини Избори 0 709

23.05.2019

„България оглавява много класации по негативните показатели. От тази ситуация можем да излезем с труд, много работа и правилно усвояване на европейските средства. Но в България тези средства се използват за лични интереси и облаги." Това заяви кандидатът за евродепутат от „БСП за България“ Крум Дончев в сутрешния блок на БНТ. Като пример посочи картинг писта в Твърдица, направена по европейски проект за 6 млн. лв. „В този проект са включени два стадиона и картинг писта, площадки за спорт. Но те не работят и дори не отговарят на техническите критерии. В Твърдица дори няма хора, които да ползват това съоръжение“, подчерта кандидатът за евродепутат.  Той  посочи силните си страни и теми, по които смята да работи в ЕС - спорт, икономика, логистика и транспорт. Според него в последните години се наблюдава голямо социално разделение между богатите и бедните, но има и географско разделение – на Запад и Изток, което е още по- страшно.

„Пакетът „Мобилност“, в тази си форма, за три години не се коментира как  ще се отрази на Европа. Той ще бъде пагубен за икономиките на България и Източния блок, защото оборотът, който генерира този бранш, е между 15-17% от БВП“, каза Крум Дончев. Според него този пакет ще доведе до социална, икономическа и демографска криза, защото цената на услугата ще се повиши, а от там ще се отрази и на цената на крайния продукт. „Проблемът е много сериозен“, категоричен е той. „Разходът на нашия транспорт и амортизацията на транспортните компании идват от лошата ни инфраструктура. 20% е по-голям разходът за превозвача, когато се движи на територията на България. Ние поставяме собствените си работодатели в загуба на конкурентоспособност“, каза още Дончев.

По повод темата за безопасността по пътищата, Дончев заяви, че до момента сме доказали, че по никакъв начин не можем да се справим с проблема. „Опитваме се постоянно да правим нововъведения в законите, като най-много засягат глобите към шофьорите, но няма глобална стратегия как да се реши този проблем“, каза още той. По неговите думи ЕС вижда, че държавите не могат да се справят с това и създават „Визия 0“. „Това означа 0 жертви на пътя и е предложена от Норвегия. В тази стратегия ще се създадат политики и оперативни програми, с които ще се стимулират държавите членки в сферата на иновациите, 100% в сферата на безопасността“, коментира той. „Вярвам в добрите практики, но все пак ние живеем в България и трябва да бъде адаптирана към нашите нужди. Трябва да се започне с възпитание на подрастващите, обучение на децата как да бъдат по-предпазливи, смяна на методиката на обучение на шофьорите, минавайки през инфраструктурата, по която има много да се работи“, заяви Крум Дончев.