Кирил Добрев: Има парвителствена криза. Оставките са закъснели

Авг 31, 2018 Новини БСП 0 1398

Камилите се сменят, керванът си върви и се води от един и същи човек

„Трима възлови министри от правителството на „стабилността” си отиват. Това е правителствена криза и ние, от БСП, не сме изненадани от оставките и ги намираме за доста закъснели”. Това каза зам-председателят на БСП Кирил Добрев на пресконференция в централата на партията. Той заяви, че  има още две възлови ведомства, където оставките също са много закъснели. Добрев коментира, че оставката на Цецка Цачева е задължителна заради избягали и изчезнали затворници и за срива на Търговския регистър, който блокира изцяло икономическата дейност в страната.  Задължителна е и оставката на министър Порожанов заради кризата, предизвикана в Странджа. Добрев каза още, че тези оставки са признание за 10 годишната грешна политика на рязане на ленти. Зам.-председателят на левицата изтъкна, че тримата министри са поредните, които си отиват. „Заменяме едни партийни функционери с други. Този път номерът им няма да мине. Камилите се сменят, керванът си върви и от 10 години този керван се води от един и същи човек. Оставка на цялото правителство е единственият изход от политическата криза”, категоричен бе Кирил Добрев.  Той допълни, че БСП е единствената опозиционна сила в този парламент и единствена, през всички тези години, е била близо до хората.

 

„Къде е Лиляна Павлова, защо не е в следствието и защо не я разпитват. Николай Нанков и всички шефове на АПИ се изредиха в следствието, но нея я няма”, каза още Кирил Добрев. Той припомни, че през 2011 година Росен Плевнелиев, като министър, прави обществената поръчка и дава изпълнението на тази фирма. „Защо той не е в следствието?”, попита още Добрев. Той припомни още, че тогава зам.-министър е Лиляна Павлова. „През 2016 година тя е министър и пуска в експлоатация с акт 16 пътя. А може би се чака днес да бъде „изпрана” и заедно с Лазар Лазаров да се върнат и керванът да продължи да си върви, и схемата да си работи” каза още Кирил Добрев. Той попита още- има ли взаимовръзка между строителни фирми и политически лица .„Докато не отговорим, няма да намерим отговора- защо пътищата ни са некачествени и защо хората умират по тях“, категоричен бе Кирил Добрев.

Крум Зарков: Ще подкрепим оставките на тримата министри, защото сме ги изисквали  многократно

„Ще подкрепим оставките на тримата министри, защото сме ги изисквали  многократно.Това, че тези хора си тръгват, не е отговор на големия въпрос -  ще има ли качествена промяна в политиките, които те водеха“. Това каза зам.-председателят на ПГ на „БСП за България” Крум Зарков. Той добави, че- дали ще има вот на недоверие, ще бъде решено допълнително .  Зарков припомни, че на първия вот на недоверие мотивите на левицата са били свързани с очевидните порочни практики по възлагането на поръчки при строеж на пътища, а вторият е бил за провала в сектор „Сигурност”. „Хубаво е обаче управляващите да се вслушат в аргументите ни по време на вотовете, защото с времето се оказва, че те са правилни”, добави Зарков. „Въпросът за отговорността несъмнено е много важен. Кой носи отговорност и каква?”, попита Зарков. Той заяви, че всички знаят, че в страната големи обществени поръчки се отдават порочно. „Въпросът е дали продължаваме да стоим с широко затворени очи пред случващото се и да оплакваме всяка следваща трагедия или коренно променяме начина, по който мислим”- коментира Крум Зарков.

Георги Свиленски: Проблемът е системен и е в управляващите

„Ярък пример, че този керван следва една и съща политика вече 10 години е създаването на нов орган за пътна безопасност. Такъв орган съществува у нас вече 15 години”- каза зам.-председателят на ПГ на „БСП за България” Георги Свиленски. Той припомни, че  през 2011 г. този орган, заедно с правителството тогава, е приел „Стратегия за безопасност на движението”. „На първата страница е снимката на тогавашния министър на вътрешните работи Цветан Цветанов. В нея са написани абсолютно всички препоръки, които вече 5 дни слушаме по медиите”, коментира Свиленски.  Нищо обаче не е изпълнено. „Има ли смисъл да се прави нов орган, когато нормите и стратегиите не се изпълняват. Остана една година до приключването на тази стратегия. Според нея жертвите по пътищата  трябваше да бъдат намалени на 388 на година, днес те са 393, а е само края на август. Проблемът е системен и е в управляващите”, категоричен бе Георги Свиленски.