Жельо Бойчев: Стана ясно, че с тол-системата сме доникъде

Очакваме повишение на цените и на автобусните превози

„Става ясно от отговор на министър Нанков, че с тол-системата сме доникъде. Услугата ще бъде начислявана върху транспортната услуга и това означава- да очакваме повишение на цените и на автобусните превози“. Това заяви зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“ Жельо Бойчев по време на парламентарен контрол към министъра на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков. „Ние сме готови да участваме в този дебат, защото държим да бъде защитен българският национален интерес“, категоричен е той. Бойчев обясни, че на въпроса- кой още определи тарифата, министърът отговаря, че тепърва ще се вземе решение за подготовка за тарифирането и ще се наемат допълнителни консултанти. „А какво правиха до сега? Кой ще определи тарифите – МС, Агенция „Пътна инфраструктура“, НС? Под път и над път министър-председателят и министърът, поне година и половина, където и да се снимат - до някакви пътища и обекти, обясняват за тол-системата“, коментира Бойчев. Той подчерта, че народните представители от „БСП за България“ няколко пъти са се опитали в комисия да предизвикат този дебат, защото навсякъде се говори за политиката по тол-системата, само не и в НС.

Георги Свиленски: 200 000 администрация няма да стигне, за да реши проблема с дупките – те са доста повече

„200 000 администрация няма да стигне, за да реши проблема с дупките – те са доста повече. Не това е начинът“, категоричен е зам.-председателят на ПГ на „БСП за България“ Георги Свиленски. Той подчерта, че всяка пролет, когато отмине зимата и снегът се стопи, българските граждани, а и депутатите, виждат резултатите от работата на съответното правителство относно поддържането и ремонта на пътната инфраструктура. „Дупките по улиците са факт. Това е най-прекият индикатор за работата на управляващите по ремонта и поддържането на пътни участъци“, каза още той. Според него решението на проблема е може би в политиката, която е възприело правителството на „Борисов-2“ - въвеждането на т.нар. тол-система. „Това го стартираха през 2015 г. и след дълги усилия, години обжалвания, спиране и пускане на процедурата, вече имаме избран изпълнител. Става ясно, че обхватът на системата ще бъде около 83%-85% от пътищата на България. След това обхватът беше намален до 50%. Българските граждани и досега не са наясно каква част и кои пътища ще бъдат обложени с такса“, посочи народният представител. Той уточни, че това има значение, както за събирането, така и за хората, които ще плащат. „Управляващите твърдят, че за лоши пътища няма да се прилага тол-система. Как точно ще се преценява кои пътища са лоши? Носят ли отговорност фирмите, които са извършвали ремонт по тези пътища, които трябва да бъдат обложени с тол-система, но поради некачествените ремонти няма да бъдат обложени?“, попита народният представител. Според него това е най-справедливата система за заплащане преминаването по българските пътища, но трябва да стане ясно- каква е политиката на правителството по тази тема.

Иван Иванов: Кой и как ще определя тарифите?

„От данни на управляващите в медиите чуваме различни цифри. Едни заявяват, че ще получаваме приходи около 1.5 млрд. лв, други – 750 млн. лв. Кое е вярно?“, попита народният представител Иван Иванов. Той обясни, че това е изключително важно, защото влиза в бюджета. „Кой и как ще определя тарифите? Кой ще определя обхвата на пътищата? Как ще се отрази на българските превозвачи – товарни и пътнически? Да не се окажат те губещата страна?“, попита Иван Иванов.