Неков ще представи успеха на кампанията си „Да защитим българския вкус“ на световно изложение в Италия

През юни тази година Момчил Неков обяви българските продукти, които имат потенциал за защита по европейските схеми за качество

Българският евродепутат Момчил Неков ще участва в световното изложение Тера Мадре в Италия, на което ще представи кампанията си по идентифициране и защита на български продукти с географски означения като Куртовски розов домат, Еленски бут, Брежански кестен и Реселешки воден лук.

Кампанията „Да защитим българския вкус“ на Момчил Неков ще бъде представена на световното изложение Тера Мадре в Италия. Българският евродепутат ще вземе участие във форум посветен на съхраняването на биологичното разнообразие на Балканите, който се провежда в рамките на пет-дневно изложение. Тера Мадре е събитие от световен мащаб, организирано от международната организация Слоу Фуд, българският клон на която е партньор на Неков в кампанията му „Да защитим българския вкус“. Тази година в изложението в италианския град Торино ще има участници от над 160 страни. Събитието се смята за едно от най-големите в сферата на областта на храненето.

През юни тази година Момчил Неков обяви българските продукти, които имат потенциал за защита по европейските схеми за качество. „По тези схеми можем да защитим истински български продукти, с което ще върнем поминъка в българските села“, заяви евродепутатът от групата на социалистите и демократите в ЕП. „Те са европейски механизъм за защита на българското и ще продължавам да работя за това българският вкус да се върне на трапезата ни“, допълни той.

В рамките на кампанията, десетина продукта, сред които Куртовска капия, Куртовски розов домат, Еленски бут, Реселешки воден лук, Странджански чай и месо от уникалната за България Източнобалканска свиня, бяха идентифицирани с потенциал за защита като Защитено наименование за произход или Защитено географско указание. Тези и други продукти Момчил Неков представи вече и в Брюксел на фермерско изложение пред Европейския парламент посветено изцяло на уникалните български храни и продукти. Събитието предизвика голям интерес както сред българската общност в града, така и сред гостите и посетителите на европейската столица.